04 september 2008

Snufs..

Går det ann å bli glad i en bil? Å jo da, jeg elsker bilen min. Men vi har bestemt oss for å selge den, men kun pga huset på Borgestad. Dere ser jo at det sårt trenger både ny kledning, maling og tilbygg. Og ikke minst innvendig. Et stort prosjekt, men guri så fint det skal bli! Huset skal selges når vi er ferdig, og da skal jeg få garasje med atelier! Så da er det vel verdt å kjøre en litt billigere bil en stund. Nå skal det handles kledning og takstein, så begynner vi innvendig etterpå. Tenker kun HVITT jeg da, det er vel det enkleste når det skal selges igjen. Og eik på alle gulv. Det er pent. Den delen av huset dere ser på bildet blir kjøkkenet tror jeg. Gulvet på det lille rommet oppe skal fjernes, så det blir høy takhøyde. Et vindu skal også settes inn ved siden av det andre. Inngangen bak har vi lyst på en svalegang. Vi tegnet en helt RÅ tegning, men fikk ikke søknaden igjennom, synd for det var så flott med blanding av det gamle og helt nytt funkis, men vi har bestemt oss for å ikke tenke noe mer på det nå. Jeg må si jeg var litt skuffet over vedtaket, og skjønte det ikke helt, for det skled så fint inn i bomiljøet og de andre nabohusene der oppe. Men men.. Fint blir det når det er ferdig uansett.

8 kommentarer:

  1. Alle er så flinke med oppussing og gjør så mye sjøl... beundrer dere!

    SvarSlett
  2. Takk for besøk hos meg!
    Jo, Ingolf er et fint navn. Han er tvilling og søstra hans heter Ingvild. Mora, som er trilling, heter Inger og bestefaren hette Ingvald. Så der i huset er det INGen uvanlighet med ING i navnet. :) Nesten sånn at det ikke passer helt at faren heter Einar :))...

    SvarSlett
  3. Hei:) Så spennende å skulle pusse opp et helt hus! Men hvorfor vil dere ikke bo der selv da?:) Høres jo ut som det blir kjempeflott! Jeg bor på hovenga jeg, på et nytt byggefelt. Trives godt her:) Siden vi har bygd selv vet jeg alt om det styret med søknader.. Tenk å henge seg opp i så mye som de folka gjør! Ha en flott kveld! klem fra silje.

    SvarSlett
  4. Oi gleder meg masse til å se resultater :)
    Hurra for oppussing
    *Siv*

    SvarSlett
  5. Trist med bilen da, spesielt når du er så glad i den...
    Jeg kjenner ikke til det nettside programmet du har, men har du funnet ut hvordan du linker?

    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  6. Åhhh gissa om jag får vibber av Svenskt TORP när jag ser bilden av huset.
    Super smart att renovera & sälja för att få något man önskar ;)

    Fast jag förstår att det känns blä att sälja bilden du är glad i, men guri tänk vad härligt med eget atelier♡

    Önskar dig bästa helgen & stor klem

    SvarSlett
  7. Det väntar en liten award till dig i min blogg & den kommer rakt från mitt hjärta.

    Stor klem

    SvarSlett
  8. Hei Cecilie
    Først vil jeg vel bare få gratulere med vel overstått utstilling! desverre fikk jeg ikke tid til å besøke den, men jeg har fulgt med i avisa, og så den flotte annonsen din!!
    Var det en salgsutstilling, håper jeg du fikk solgt ALT!! For du er så flink!
    Og huset her følger jeg med på, vettu. kjører av og til forbi, og jeg synes det er et koselig hus, og kunne godt tenkt meg å bo der. Hold meg oppdatert da. men det er kanskje for lite for meg.......trenger et ekstra kreativt rom, jeg også. Alt rotet mitt står i stua, til alles irritasjon!!!Jeg synes det bare er kreativt, hi hi.....
    En bil er bare en ting......de kan ofres. Prøver å trøste litt, jeg da!
    Ha en fin søndag! Klem

    SvarSlett

Tusen ♥lig takk for at du legger igjen en hilsen. Det er så koselig med hyggelige tilbakemeldinger! KLEM