27 november 2008

Lamellgardiner

Nytt på både kjøkken og stue. Har lenge strevet med gardiner til vinduene våre. Det er sånne sosse-vorter som vi kalte det hjemme i Arendal. Gir masse lys, men jeg er ikke noe fan av kapper og gardiner. Disse passet utmerket syns jeg! Er veldig fornøyd, med både resultatet og innsatsen. Det var litt av en jobb å sette de opp. Hver og en av de tynne "lengdene" måtte monteres og kuttes. Sofa'n på bildene er storesøsters, den står lagret her til huset er ferdig. Ikke lett å plassere nytt og gammelt mens man bygger. Greit for meg, for da får jeg sitteplass til alle i jula. Lampen har bling inni seg, jeg syns den er nydelig! Og nytt og gammelt passer godt sammen!

8 kommentarer:

  1. Heisan, råstilig. Jeg har lameller på et vindu, ikke noe vanskelig å sette opp hvis du kjøper etter mål :o)
    Jeg kjøpte noen med litt struktur i-de slipper inn enda mer lys. Jeg synes det er sååå stilig med lameller, men det er mulig at det er en sånn motesak. Om 5 år er det over og UT??
    Jeg er heller ikke tilhenger av gardiner, muligens forsi jeg ikke kan sy de selv og har ukurante vinduer så ferdigsydde er uaktuelt?? :o)
    Hejdå!

    SvarSlett
  2. lameller er kjempe lekkert.Rent og stilig.god helg

    SvarSlett
  3. Knall läckert!! Jag har föreslagit lamell gardiner till syrran som har köpt hus med p-a-n-o-r-a-m-a fönster, nu ska jag hänvisa henne till din blogg så hon får se hur über snyggt det blir!!

    Sannerligen var det gott att höra det är flera med mig som blir svaga för goda & professionella säljare *phuuu* Jag är en vandrande guld gruva för den som bara tar sig lite tid ;) Men jag skall lova dig att är jag osäker eller inte blir trevligt bemött lägger jag inte igen så mycket som en fjärt ens *fniss*

    Stor klem & njut er helg

    SvarSlett
  4. Så fint det ble med lameller!! har hørt om det, ja, at DET er litt av en jobb å få opp.
    Vi har også noen digre vinduer i stua, men har verdens fineste utsikt, så jag har bare noen anonyme gardiner som henger på hver side for "syns" skyld. Og så drar vi de for sola når den står på!
    Ha en riktig god helg!!

    SvarSlett
  5. Flott bland gamelt med nytt det liker jeg.
    Lampen du har liker jeg en venninne av meg har en likens.

    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  6. Stilig! Bilde nr to var kjempe kult!

    SvarSlett
  7. De gardinene er utrolig kule:)
    Rikke

    SvarSlett

Tusen ♥lig takk for at du legger igjen en hilsen. Det er så koselig med hyggelige tilbakemeldinger! KLEM