15 desember 2009

En del av en kunstnerskatt

Bestemamma har funnet fram hundrevis av malerier fra loft og kjeller og endelig får vi se dem. Nå skal de deles ut til barn, barnebarn og olderbarn. Jeg har enda ikke sett dem "live" men storesøster har sendt noen meg noen bilder. Jeg er helt i hundre og syns dette er helt fantastiske bilder. Enda flere er det og bunkevis med signerte akvareller og skisser finnes også. Oldermor og olderfar reiste rundt i hele verden og malte og solgte bilder. Så herlig! Her er noen få av bildene. Bestemamma selv var også utrolig flink. Så moro det er så se bilder hun har malt som har vært gjemt bort så lenge..

4 kommentarer:

  1. Herlighet hvor mange fine malerier!
    Heldig du som skal arve!
    Dette er skatter som ikke har gått av moten!

    Klem Tove

    SvarSlett
  2. oj...så utrolig spennende.
    og så vakre bilder.
    jeg er ingen kunstkjenner..med det var litt sånn impresjonistisk/munch over disse. (håper jeg ikke gjør noe veldig gale nå...hi hi ..og sammenligner disse.. en skal vel kanskje ikke heller sammenligne)
    vakre var de!

    SvarSlett
  3. Førr nån utrulig flotte bilda.. Kan tenk mæ te at du blir inspirert av de.. ;) Heldige du som får arv.. ;)

    Gratulerer så masse me dagen te Maisi i går.. ;)

    Klæm Lise..

    SvarSlett

Tusen ♥lig takk for at du legger igjen en hilsen. Det er så koselig med hyggelige tilbakemeldinger! KLEM