18 januar 2010

Arv # 3

I helgen var jeg hos bestemamma (mormor) og hentet bilder. Nå står de står stablet i stuen og jeg gleder meg til å henge dem opp. Her er noen av dem jeg valgte meg. Det øverste er et brodert bilde som bestemamma har laget. Og her er et oldermor har malt. Jeg tror dette er et selvportrett? Til slutt et som bestemamma har laget. Bak på lerretet henger det masse utklipp fra avisen og bildet er nok et av dem som har vært rundt på utstillinger. Sitat fra utklipp; "Fru Løvig har utstillingens beste bilder. Hennes portretter og stilleben i olje vitner om talent og skolering". "Fru Løvig er den som påkaller størst oppmerksomhet. Hennes portretter er dyktig malt". Jeg fikk også et vakkert tegnet portrett av oldermor. Signert H. Hagerup-Seest Pinx. Skal prøve å finne ut litt mer om det. Flere bilder kommer når jeg får plassert dem.

6 kommentarer:

  1. Det øverste er jo bestemamma det også vet du, du ser vel det på initialene? Hun vant forøvrig en utstilling i Brussel med dette og noen andre i samme serien (og et av de fikk jeg).

    SvarSlett
  2. så morro! bildene var kjempefine!

    SvarSlett
  3. Nyyyyydeliiiiig, har hun malt det !!!???

    SvarSlett

Tusen ♥lig takk for at du legger igjen en hilsen. Det er så koselig med hyggelige tilbakemeldinger! KLEM