16 mai 2012

How to [Lage vannmerke i Photoshop]


Det er viktig å jobbe i lag. Da blir det ryddig, greit og lett å ta bort eller endre farger ol. i ettertid. 
Lag (Layers) finner du under Window oppe i margen. 


Start med å åpne et transperant lag til å jobbe på. Her lager jeg et Clipboard ser dere. 
[ File - Open - innstillinger - OK]


 Her begynner jeg i lag 1 med tekst. Størrelse og farge endrer du oppe i feltet over.
Gratis fonter kan du laste ned fra nettet. 
F.eks på dafont.com 




Lag et nytt lag hvis du ønsker mer tekst/effekter. 
Dingbats (her stjerner *Seeing Stars) finner du også gratis på nett.



Bruk gjerne filtergalleriet. Her kan du lage litt mer tekstur på ting. Det er gøy :)



Så lagrer du.. Husk å lagre i riktig format. Hvis ikke så blir det ikke gjennomsiktig :) .psd



Så er det bare å plassere. Her har jeg åpnet et bilde og laget et nytt lag til vannmerket. 



Gjennomsiktigheten justerer du lett oppe i hjørnet. 






Så er det bare å lagre :)



3 kommentarer:

  1. takk for tips! kjekt du deler :)

    SvarSlett
  2. Godt forklart! Dette har jeg hatt så lyst å lære. Nå må jeg bare prøve meg fram:)

    Takk for koselig hilsen hos meg. Kos dere masse i morgen. Håper dere får en fin 17 mai feiring
    Klem Tonje

    SvarSlett
  3. Så utrolig bra du viser det på denne måten!! Jeg lærer alltid best av bilder og ikke bare tekt. Dette skal jeg prøve meg på:-)

    SvarSlett

Tusen ♥lig takk for at du legger igjen en hilsen. Det er så koselig med hyggelige tilbakemeldinger! KLEM